reklama

Prežil som tsunami

Všetko je prvý krát. Je modrá obloha, chceš si užiť slnka a vody, ale nejde to. Najprv nerozumieš, nechceš si to pripustiť, je to mimo tvojho vnímania. Pochopíš až v istom okamihu. Príroda sa naštvala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Od tej doby uplynulo 16 rokov a tie momenty pripomínajú každoročne len vianočné sviatky a kľúč od hotelovej izby, ktorý vtedy akosi nebol čas vrátiť.

Vlny, podobnosť čisto náhodná
Vlny, podobnosť čisto náhodná 

Slovo „tsunami" sa na verejnosti začalo objavovať opäť čoraz častejšie s príchodom tohtoročnej jari. Ľudia nerozumejú, neveria, je to mimo ich chápania. Vonku je krásne, opäť je chuť žiť, tak ako pred 16 rokmi. Vtedy to bol oceán, ktorý sa zrazu začal správať divne, v tom momente tiež nik nevedel, čo sa deje a čo bude nasledovať. Nechápal som ani ja a hoci som videl že čosi je zvláštne, pomyslel som si „..ale veď všetko funguje normálne, vonku je krásne, život ide ďalej". 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pamätám si na to ako dnes, bola to prvá vlna, mierna, ľudia sa dívali, nebola žiadna skúsenosť. Nik vtedy netušil, čo to je, čo bude ďalej, pre koľkých bude osudná. Potom prišla druhá, oveľa vyššia.. Snažil som sa v tom rýchlo zorientovať, porozumieť, čo sa to vlastne deje, čo robiť. Vtom už ale okolitá panika velila, že treba konať. Žiadne informácie, žiadne pokyny, len pud sebazáchovy.

Druhú vlnu zažívam opäť. Tak ako vtedy, aj teraz je vidieť ľudí cítiacich nebezpečenstvo a tiež ľudí, ktorí vo svojom vnímaní zatiaľ nedokázali obsiahnuť, že je tu niečo silnejšie, ako oni sami. Táto je oveľa nebezpečnejšia, je neviditeľná, ostávajú len ľudia v nemocniciach a obete. Ani teraz nevieme, aká bude vysoká a koľko ich ešte príde. Vieme len, že tých obetí bude veľa, ..oveľa, oveľa viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prežil som tsunami a chcem prežiť aj teraz. Príroda ma naučila, že bojovať sa s ňou nedá, že dá sa s ňou len splynúť, naučiť sa s ňou žiť, v pokore a rešpekte. Naučil som sa nečakať na pokyny ani na nariadenia, tak ako som vedel vtedy, že záchrana je najvyššie miesto, aj teraz viem, čo vlnu šíri a zvyšuje, čo môžem a musím urobiť, aby ma nezachytila a nezmietla. Naučil som sa rozumieť tomu, čo znamená, keď sa príroda naštve.

Igor Šenkarčin

Igor Šenkarčin

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kedysi na začiatku, ešte keď som začínal v SAV-ke, ma uchvátila elektronika a digitálne obvody. Potom prišli osobné počítače a od tej doby sa venujem informatike. Najprv ako nadšenec, potom aj profesionálne. Celé to obdobie mi dnes dáva základ rozumieť tomu, kam až možnosti digitálnych technológií siahajú, čo pre ľudí znamenajú. Tých, pre ktorých sú prácou a aj pre všetkých tých, ktorým zasahujú do bežného života. V dobrom alebo zlom, podľa toho, v koho sú rukách. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu